Przystępując do sprawozdań i podsumowania mamy poczucie, że warto było skorzystać z tej niesamowitej okazji i przeżyć ten czas, rozwijając swoje działania "od jakości do doskonałości".
Działania "Od jakości do doskonałości - różnorodność kulturowa i wykorzystanie digital storytelling w nauczaniu", realizowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego w Szkole Podstawowej nr 4 w Lublińcu. Nr2023-1-PL01-KA122-SCH-000137458. Kwota dofinansowania 133362,78 PLN
środa, 30 kwietnia 2025
poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Spotkanie podsumowujące
Na spotkaniu z zaproszonymi nauczycielami wszystkich okolicznych szkół, nasi nauczyciele omówili działania podejmowane w naszej szkole dotyczące różnorodności kulturowej oraz wykorzystywanych przez nas narzędzi digital storytelling.
Nie zabrakło też prezentacji naszych dokonań w ramach działań projektu FERS i poczęstunku z chorwackich specjałów, który przeniósł nas myślami do zagranicznej mobilności w Splicie, z której wynieśliśmy tak dużo inspiracji.
Wręczono obu grupom mobilności Certyfikaty i zachęcano nowych nauczycieli do napisania kolejnego projektu.
piątek, 25 kwietnia 2025
Integracyjne działania projektowe - podsumowania
Udział naszej szkoły w projekcie FERS "Od jakości do doskonałości - różnorodność kulturowa i wykorzystanie digital storytelling w nauczaniu" przyniósł efekty w integrowaniu grup klasowych wielokulturowych. Nasi uczniowie z Ukrainy, Białorusi oraz kilkoro powracających z zagranicy do kraju przodków (Niemcy, Wielka Brytania) mogli w działaniach projektowych poczuć się częścią grupy i przyczynić do osiągania wspólnego celu. Nie było barier. Przekraczaliśmy też granice stereotypów, że ktoś tego czy tamtego nie potrafi, bo ma inne - specjalne potrzeby edukacyjne. Wszyscy bez względu na płeć, czy przekonania przekonywali się, że są wartościowymi członkami społeczności szkolnej. Wszyscy chętni mogli znaleźć coś dla siebie.
czwartek, 24 kwietnia 2025
Wykorzystywanie narzędzi IT - podsumowania
W tym roku szkolnym wiele działań szkolnych zostało opracowanych przy pomocy atrakcyjnych aplikacji, nauczyciele włączyli nowe narzędzia do swojej pracy, a uczniowie młodsi i starsi poznali programy, z których mogą korzystać w życiu i zabawie. Podjęte w ramach projektu FERS kroki w wielu klasach przyniosły efekt w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz przyczyniły się do ich lepszego włączenia w grupę, w której się znajdują. Stosowane działania będziemy na pewno kontynuować i z doświadczeń tego roku korzystać.
poniedziałek, 14 kwietnia 2025
Gra planszowa o Patronie szkoły.
Czarne Orły to grupa naszych uczniów, którzy interesują się losami żołnierzy 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty i w ramach projektu IPN stworzyli grę planszową o walkach w 1939roku w okolicy Lublińca. Już niedługo oficjalna premiera. Brawo !
wtorek, 8 kwietnia 2025
Przyroda na żywo.
Mamy w szkole ekopracownię i pracownię pod chmurką zwaną Tajemniczym Ogrodem, gdzie odbywają się ciekawe lekcje, ale czasem zdarza się, że zaproszeni goście przekazują naszym uczniom wiedzę jeszcze bardziej atrakcyjnie. Odwiedziły nas w tym roku kurczaczki i króliki, a także pies. Niektóre klasy podjęły się własnej hodowli patyczaków. Stawiamy coraz bardziej na praktyczną wiedzę zachęceni inspiracją podczas zagranicznej mobilności nauczycieli.
czwartek, 3 kwietnia 2025
Podsumowania Niebieskich Igrzysk.
Powstało mnóstwo działań włączających i relacji z nich w formie opowieści cyfrowych. Nauczyciele innych placówek mogli tez usłyszeć o naszym projekcie europejskim i przekonać się jak wiele dał naszej społeczności szkolnej.
Niebieskie Igrzyska.
Nasza szkoła organizowała Niebieskie Igrzyska dla dzieci z wszystkich szkół i przedszkoli naszego miasta. Wspólna zabawa mimo różnic i barier udowodniła, że wszyscy możemy wspólnie tworzyć piękne relacje.
wtorek, 1 kwietnia 2025
Wycieczka do Manufaktury Słodyczy
Wszystkie dzieci kochają słodycze i wycieczki. Były też warsztaty robienia pizzy i chwila na refleksję w Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej. Można zatem powiedzieć, że wyjazd do Żarek był dla wszystkich - każdy znalazł coś dla siebie i rożnorodność okazała się po raz kolejny zaletą.
Dzień Świadomości Autyzmu 2 kwietnia
Przygotowujemy się do obchodów wykorzystując także możliwości sztucznej inteligencji i poznane podczas zagranicznych mobilności aplikacje.